مدارس از طریق داستان ها یاد می گیرند
داستان سرایی کوین در مدارس درباره کودکان الهام بخش است تا خود را به عنوان داستان افسانه ها ببینند و لذت و قدرت کلمه را تجربه کنند. رویکرد او دلتنگ است اما همچنین ریشه در برنامه درسی داردهر مدرسه ای که علاقه مند به کمک به کودکان می خواهد نوشتن و خواندن را بخواند، در روش های داستان قوین کوین، انگیزش کودکان را برای داستان ها، داستان ها، داستان های خواندن پیدا خواهد کرد.معلم الهام بخش
به محض این که یکی از جلسات داستان افسانه ای کوین شروع می شود، معلمان به طور مستقیم متوجه می شوند که او همکار معلمی است که درک عمیق از نحوه رفتار دینامیک کلاس درس و در عین حال برنامه درسی را به زندگی می آموزد.کوین با مشارکت در کارگاه خود در سفرهای فراموش نشدنی کشف، با یک تعادل ظریف از بازی گرایی و کنترل قوی شرکت می کند. یک دقیقه آنها خندیدن مناسب به پشت سر هم؛ بعد آنها در تجربه یادگیری عمیق مشغول به کار هستند.
قصهها الکوهای طبیعی از فکر کردن هستند که پیش از آغاز تحصیل از راه افسانهها قصههای کودکانه و تاریخچه خانوادگی فرا گرفته میشوند. به گونهای که برخی پژوهشگران ادعا کنند دانش امروزی ما از قصهها میآیند. این روش یکی از بهترین شیوهها در مشاوره با کودکان است به طوری که آنها میتوانند با احساسات و افکار و رفتارهای تقابل کنند که هنوز نمیتوانند با مشاور به طور مستقیم درباره آنها صحبت کنند. این روش را به همراه بازی درمانی توصیه مینمایند تا به عنوان بستر مناسب به بیان و راهنمایی و اصلاح تجربهها کمک کند. کودکان دارای نیازهای ویژه به دلیل محدودیتهایی که در کارکردهای شناختی هیجانی انگیزشی و رفتاری دارند. نمیتوانند به طور به طور موثر از آموزشها با روشهای درمانی مستقیم بهره گیرند. از این رو بکارگیری فنون غیرمستقیم مانند قصهگویی و قصهدرمانی میتوانند به گونهای اثربخش و شفابخش کاستیهای آنها را بهبود و ترمیم نماید. قصهگویی برای چه کودکانی مناسب است؟
1- کودکانی که عزت نفس پایین دارند.
2- کودکانی که کمرو خجالتی هستند.
3- کودکانی که خشم خود را نمیتوانند کنترل کنند.
4- کودکانی که دچار ترس و اضطراب هستند.
5- کمک به هویتیابی
6- کودکان بیشفعال برای جلوگیری از رفتارهای تکانشی.
قصه درمانی روشی غیر مستقیم برای انتقال پیامهای مهم در مورد نحوه یادگیری رفتار سازگارانه در یک زمینه اجتماعی است ابزار آموزشی و خلاقی است که از طریق آن می توان مهارتهای مختلفی مانند مهارتهای اجتماعی ، حل مسأله و مهارت خودآگاهی را به کودکان یاد داد .
گوش کردن به یک قصه یک عنصر پویاست که کودکان درعین حال که لذت می برند اجازه می یابند که خود را در موقعیت های مختلف تصور کنند قصه ها ابزارهای آموزشی هستند ، کودک از طریق تجسم شخصیت وتجربه کردن رویدادها، یک قصه را به صورت شخصی تفسیر می کند که می تواند مایه نشاط وشادابی و وسیله تأمین بهداشت روانی و درمان ناراحتی ها می باشد .
قصه گویی فعالیتی اشتراکی است که آگاهی و لذت درونی را افزایش می دهد به کودک اتکا به نفس می دهد و باعث تقویت قوه حافظه کودک می شود.
- ۹۷/۱۲/۲۵