وب لاگ فرزندان برتر

این وبلاگ بازتاب دهنده محتویات وب سایت فرزندان برتر است.

وب لاگ فرزندان برتر

این وبلاگ بازتاب دهنده محتویات وب سایت فرزندان برتر است.

در این وب سایت شما مطالب دست اول وب سایت فرزندان برتر را مشاهد خواهید نمود.

  • ۰
  • ۰

ما انسانها در اوقات تلخ زندگیمان حتی با خودمان هم بیگانه و غریب می شویم. و احساس می کنیم که نه تنها کسی نمی تواند فریاد های درونی ما را بشنود و ما را یاری نماید بلکه حتی خودمان هم نمی توانیم به خودمان یاری رسانیم. بسیاری از ما با این تفکر زندگی می کنیم که اگر خودمان نتوانیم به خودمان یاری رسانیم پس نمی توانیم توقعی از دیگران داشته باشیم.

به نظر کارشناسان و مشاوران روانشناسی این اولین قدمی است که ما و همچنین زندگی ما را به بیراهه می کشاند. چرا که انسانها در شرایط بد اقتصادی ، روحی ، عاطفی ، زناشویی ، افکارشان دچار کج راهی می شود و حتی خود شخص هم نمی تواند به او یاری رساند. اوقات تلخ انسان و شرایط بد روحی افکار انسان را به هم میریزد و همچون ابری تیره مقابل خورشید پر نور زندگی می ایستد و راه را بر ما تیره و بیراه میسازد.

  • اما چه کنیم ؟
  • آیا شخصی غیر از خودمان می تواند حقایق زندگی ما را روشن نماید ؟
  • آیا کسی هست که بتواند حق را از باطل برای ما مشخص کند ؟
  • آیا گره اختلافات زناشویی ما به دست فرد دیگری باز می شود ؟
  • آیا ما به مشاوره نیاز داریم ؟
  • آیا ما به مشاوره شغلی احتیاج داریم ؟
  • آیا مشاوره در زندگی من تاثیرگذار است ؟

  • اصلا مشاور کیست ؟ 
  • آیا او معجزه می کند ؟ 
  • آیا او بیشتر از من که سالها تجربه دارم می داند ؟

این سوالات در ذهن اکثر کسانی که در کوچه پس کوچه های زندگی به بن بست رسیده اند و یا تصور می کنند که به بن بست رسیده اند خطور می کند. انسانها معمولا پدران و مادران خود را مشاور خود می دانند. و تنها به آنها اعتماد دارند ، اما این عقاید می تواند تاثیر مخربی را بر زندگی ما گذارد. بسیاری از افراد هنگام طرح این مسئله که پدر و مادر نمی توانند نقش مشاور را در زندگی ما ایفا نمایند بلافاصله اقدام به مخالفت و مقاومت می نمایند و سوالات ذیل را مطرح می کنند.

  • مگر پدر و مادر دشمنان ما هستند ؟
  • مگر صلاح ما را نمی دانند ؟
  • مگر ما جگر گوشه های آنها نیستیم ؟
  • مگر آنها جز آسایش و آرامش ما چیز دیگری می خواهند ؟

باید پاسخ داد که پدر و مادر بهترین دوست و عزیزان دل ما هستند. آنها سالیان سال برای ما زحمت کشیده اند و بسیار دانا ، عاقل و باتجربه هستند. آنها تجربیات خوبی در زندگی دارند که برای ما ارزشمند است. آنها عاشقانه ما را دوست دارند و ما جگر گوشه های آنان هستیم. مطمئنا آسایش و آرامش ما تنها آرزوی پدران و مادران است. پس مشکل کجاست ؟

احساسات ، احساسات تنها عاملی است که آنها بواسطه آن نمی توانند ما را در مشکلاتمان یاری نمایند. بلی احساسات. حس دوست داشتن ، حس عاشق بودن و تمامی احساسات پدران و مادرنمان نسبت به ما ممکن است در اغلب موارد مانع از حل مشکلات در زندگیمان می شود. این احساسات باعث می شود که نتوانیم از تجربیات با ارزش والدینمان استفاده کنیم.

در روابط و اختلافات زناشویی این موضوع جلوه بیشتری پیدا می کند زیرا که در این موارد والدین حساسیت بیشتری به فرزندان خود دارند. وقتی والدین را در مقابل فرزندشان در مقام قضاوت قرار می دهیم آنها نمی توانند قضاوت خوبی داشته باشند زیرا که احساساتشان، راه را بر آنها می بنند. البته والدینی هستند که بتوانند تا حد زیادی از احساساتی شدن جلوگیری نمایند و به قضاوت صحیح بپردازند. اما اکثریت آنان توان حکومت بر قلب و احساساتشان را ندارند. و در قضاوت حق را باطل و باطل را حق می نمایند.

اینجاست که ما به عنوان فرزند باطل را حق خود می دانیم با آن امید که به والدینمان اعتماد داریم و آنها چشم و گوش ما هستند. و متاسفانه مدتها بعد متوجه میشویم که در بیراهه های زندگی سرگردان شده ایم و بجای دوراهی بر سر هزار راهی قرار داریم. و افسوس که آن زمان دیر است و دیگر کار از کار گذشته است. و اما مشاوران کیستند ؟ مشاوران افرادی هستند که در زمینه مشکلات ما دوره دیده اند و تحصیلات آکادمیک و دانشگاهی دارند. آنها سالیان عمر خود را صرف تحقیق و بررسی در رابطه با رشته تحصیلی خود نموده اند. امروزه مشاوران زیادی در جامعه وجود دارند که به مردم خدمات ارائه می دهند. مانند: مشاوران مسکن ، مشاوران کسب و کار ، مشاوران شغلی ، مشاوران مشاوران ساختمانی و عمرانی ، مشاوران روانشناسی ، مشاوران روابط عمومی و غیره... همه اینان در رشته های تحصیلی خودشان سالها تحصیل کرده اند و تجربه کسب کردند. آنان راهنمایان توانایی برای روشن نمودن راههای آتی زندگی ما هستند. مشاوران می توانند بدون احساسات قضاوت کنند. و ما را متوجه اشتباهات و گامهای کج زندگیمان کنند. پس مشاوره با افرادی که دانش آن را دارند به مراتب بهتر از مشاوره با افرادی که دانش کافی را در آن زمینه ندارند است. امروزه افراد موفق در جهان پیرو خط مشاوران عالی رتبه خود هستند. افراد موفق برای کسب موفقیت در اهداف خود مشاورانی استخدام می نمایند و بصورت عالمانه به اهداف خود می رسند.آنان تمام جوانب را در نظر می گیرند و سپس تصمیمشان را عملی می کنند. پس مشاوره مطمئن ترین راه برای رساندن ما به اهدافمان است.


روانشناسی بزرگسالان در موسسه فرزندان برتر


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی