گفتگو در مدارس
داستان قوین کوین در مدارس شامل بازدید یک روزه به پروژه های دو یا سه روزه و اقامت طولانی مدت است. او خوشحال است که با هرکسی از مهدکودک کار کند تا زبان دوم و محتوا را به طور متوسط و متناسب با هر یک از گروههای سالانه به کار ببرد و همیشه اطمینان حاصل کند که زبان آموزان با زبان انگلیسی به عنوان زبان اضافی یا نیازهای ویژه و معلولیت به طور کامل مشغول به کار هستندنمایش ها و کارگاه های آموزشی
در یک دیدار یک روزه، کوین می تواند مجموعه ای از اجراهای شامل تمام کودکان در مدرسه یا کارگاه های آموزشی برای کلاس های تک یا ترکیبی از اجرای و کارگاه های آموزشی برای گروه های سال انتخاب شده . نمایش ها می توانند به طور مستقیم به موضوعات خاص برنامه درسی یا کشورهای خاص یا قاره ها پیوند پیدا کنند. کارگاه های آموزشی بر الهام بخشیدن و بهبود داستان های داستان و مهارت های نوشتن داستان تمرکز می کنند.پروژه ها و اقامت
پروژه های دو یا سه روزه و اقامت طولانی مدت در همکاری با معلمان برای غنی سازی دانش و درک دانش آموزان از برنامه درسی، بالا بردن عزت نفس و ایجاد مهارت های گوناگون از ارائه و اجرای کار گروهی و خلاقیت طراحی شده است.
قصهها الکوهای طبیعی از فکر کردن هستند که پیش از آغاز تحصیل از راه افسانهها قصههای کودکانه و تاریخچه خانوادگی فرا گرفته میشوند. به گونهای که برخی پژوهشگران ادعا کنند دانش امروزی ما از قصهها میآیند. این روش یکی از بهترین شیوهها در مشاوره با کودکان است به طوری که آنها میتوانند با احساسات و افکار و رفتارهای تقابل کنند که هنوز نمیتوانند با مشاور به طور مستقیم درباره آنها صحبت کنند. این روش را به همراه بازی درمانی توصیه مینمایند تا به عنوان بستر مناسب به بیان و راهنمایی و اصلاح تجربهها کمک کند. کودکان دارای نیازهای ویژه به دلیل محدودیتهایی که در کارکردهای شناختی هیجانی انگیزشی و رفتاری دارند. نمیتوانند به طور به طور موثر از آموزشها با روشهای درمانی مستقیم بهره گیرند. از این رو بکارگیری فنون غیرمستقیم مانند قصهگویی و قصهدرمانی میتوانند به گونهای اثربخش و شفابخش کاستیهای آنها را بهبود و ترمیم نماید. قصهگویی برای چه کودکانی مناسب است؟
1- کودکانی که عزت نفس پایین دارند.
2- کودکانی که کمرو خجالتی هستند.
3- کودکانی که خشم خود را نمیتوانند کنترل کنند.
4- کودکانی که دچار ترس و اضطراب هستند.
5- کمک به هویتیابی
6- کودکان بیشفعال برای جلوگیری از رفتارهای تکانشی.
قصه درمانی روشی غیر مستقیم برای انتقال پیامهای مهم در مورد نحوه یادگیری رفتار سازگارانه در یک زمینه اجتماعی است ابزار آموزشی و خلاقی است که از طریق آن می توان مهارتهای مختلفی مانند مهارتهای اجتماعی ، حل مسأله و مهارت خودآگاهی را به کودکان یاد داد .
گوش کردن به یک قصه یک عنصر پویاست که کودکان درعین حال که لذت می برند اجازه می یابند که خود را در موقعیت های مختلف تصور کنند قصه ها ابزارهای آموزشی هستند ، کودک از طریق تجسم شخصیت وتجربه کردن رویدادها، یک قصه را به صورت شخصی تفسیر می کند که می تواند مایه نشاط وشادابی و وسیله تأمین بهداشت روانی و درمان ناراحتی ها می باشد .
قصه گویی فعالیتی اشتراکی است که آگاهی و لذت درونی را افزایش می دهد به کودک اتکا به نفس می دهد و باعث تقویت قوه حافظه کودک می شود.
- ۹۷/۱۲/۲۵