وب لاگ فرزندان برتر

این وبلاگ بازتاب دهنده محتویات وب سایت فرزندان برتر است.

وب لاگ فرزندان برتر

این وبلاگ بازتاب دهنده محتویات وب سایت فرزندان برتر است.

در این وب سایت شما مطالب دست اول وب سایت فرزندان برتر را مشاهد خواهید نمود.

  • ۰
  • ۰

انواع دیگر ناتوانی های یادگیری وجود دارد که توسط پزشکان و مربیان یاد می شود که در حال حاضر مورد مطالعه قرار می گیرند تا بیشتر به ارائه بالینی و شیوع آن بپردازند. این شامل:

ناتوانی در یادگیری غیر کلامی (NVLD) اختلال است که با اختلاف میان مهارتهای کلامی و کلامی ضعیفتر از اطلاعات غیررسمی مانند بیان صورت، زبان بدن، هماهنگی، تعاملات اجتماعی یا برنامهریزی فضایی مشخص می شود. برای اطلاعات بیشتر، لطفا از وب سایت پروژه NVLD بازدید کنید.

اختلال پردازش شنوایی (APD) اختلال است که با شنیدن دشواری مشخص می شود، هرچند کم شنوایی قابل اندازه گیری وجود ندارد. APD از توانایی فرد برای جلوگیری از نویز پس زمینه و همچنین رمزگشایی نظم صداها، جایی که آنها از آنها می آید، چگونه آنها را حس می کنند و چگونه از صداهای مشابه متفاوت است. برای اطلاعات بیشتر، لطفا ببینیددرک اختلالات پردازش شنیداری در کودکان، از انجمن آمریکایی گفتار و گفتار شنوایی آمریکایی.

اختلال پردازش زبان (LPD) نوعی APD است که در آن یک فرد به دلیل ارتباط با معنی با کلمات که کلمات را تشکیل می دهند، مشکلی دارد. بر خلاف APD، که بر تفسیر تمام صداها تأثیر می گذارد، LPD فقط تفسیر زبان را تحت تاثیر قرار می دهد. برای اطلاعات بیشتر، لطفا از Disability of Processing Language در وب سایت انجمن معلولین یادگیری آمریکا دیدن کنید.


به ناتوانایی های کودک یا نوجوان در کسب مهارت های مورد انتظار در خواندن و نوشتن، تکلم ، کاربرد شنوایی ، استدلال ریاضیات در مقایسه با سایر کودکان همسن و با توانایی هوشی مشابه اطلاق می شود .


اختلالات یادگیری سه دسته است :

1- اختلال در خواندن 2- اختلال در ریاضیات 3- اختلال در بیان نوشتاری


اختلال خواندن :

پیشرفت در خواندن پایین تر از حد مورد انتظار با توجه به سن کودک آموزش و هوش او تعریف شده است به گونه ای که در موقعیت تحصیلی یا فعالیت روزمره که مستلزم خواندن است ایجاد تداخل می کند . این اختلال با نقص توانایی برای شناخت واژه ها ، خواندن کند و نادرست ، فهم ضعیف در غیاب هوش پایین یا نقص حس قابل ملاحظه مشخص است . کودکان مبتلا به این اختلال موقع خواندن اشتباهات متعدد مرتکب می شوند . این اشباهات با حذف ، افزودن و . . . مشخص است . در تفکیک حروف از نظر شکل و اندازه دچار اشکال هستند . گاهی حروفی را که باید خوانده شوند پس و پیش می خوانند .


اختلال در ریاضیات :

پیشرفت در ریاضی پایین تر از حد مورد انتظار با توجه به سن کودک ، آموزش و هوش او تعریف شده است . کودکان مبتلا در یادگیری و یادآوری ارقام دچار اشکال هستند . واقعیت بنیادی در مورد رقم ها را نمی توانند به خاطر بسپارند . در محاسبه کند و فاقد دقت هستند . پیشرفت ضعیف در 4 گروه مهارت شناسایی شده : 1- مهارت های زبانی (فهمیدن ، نام بردن ، اصطلاحات ریاضی ، فهمیدن و نام بردن عمل ها و مفاهیم ریاضی )


2- مهارت های ادراکی : شناختن و خواندن رفتار های عددی یا نشانه های حساس و گروه بندی ارقام

3- مهارت های ریاضی : رعایت مراحل ریاضی ، شمارش اشیا ، یادگیری جدولضرب.

4- مهارت های مربوط به توجه : کپی کردن درست ارقام ، به خاطر سپردن ارقام و . .

ویژگی های کلی عبارتند از اشکال در اجزا مختلف ریاضیات نظیر یادگیری اسم اعداد به خاطر آوردن نشانه های جمع و تفریق ، یادآوری جدول ضرب ، تبدیل مسائل واژه ای به جای انجام محاسبه با سرعت مورد انتظار .


اختلال بیان نوشتاری :

پیشرفت پایین تر از حدمورد انتظار با توجه به سن و آموزش ناتوانی در نوشتن مشتمل است بر هجی کردن ضعیف ، اشتباه در دستور (نقطه گذاری ) ، دست خط بد . کودکان مبتلا ، در هجی کردن کلمات و بیان افکار خود طبق قوانین دستوری اشکال دارند در پاراگراف بندی ضعف دارند . علیرغم یادآوری های مکرر فراموش می کنند که پایان جمله نقطه بگذارند .


اختلالات یادگیری 

اختلال بیان نوشتاری

اختلال در ریاضیات

اختلال خواندن 


  • ۹۷/۱۲/۱۵
  • فرزندان برتر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی