راهنما و امید برای اختلالات یادگیری
برنامه تعادل مغز طراحی شده است تا یک رویکرد یکپارچه بدون مواد مخدر را ارائه دهد که پدر و مادر و بچه ها را برای رسیدن به یک هدف مشترک بهبود مهارت فرزند و توانایی یادگیری، منجر به موفقیت تحصیلی و زندگی شخصی تر می شود.ما از آنچه در تست های ارزیابی شخصی می آموزیم استفاده می کنیم تا برنامه ریزی برنامه فرزندتان را تنظیم کنیم. با انجام این کار برای هر کودک به صورت جداگانه، ما یک برنامه سفارشی را ایجاد میکنیم که به نقصی در عملکرد یا مهارتهایی که ممکن است کودک شما داشته باشد، رسیدگی کند.فرکانس و مدت این وظایف، فعالیت ها و تمرینات به وضوح به شما اطلاع داده می شود و این چیزی است که باعث می شود برنامه تعادل مغز بسیار موثر باشد. قدرت برنامه تعادل مغز این است که چگونه ما به طور کارآمد برای بهبود عملکرد توأم با فرزند خود، بر اساس حوزه هایی که ما بیشترین نیاز را پیدا می کنیم، کار می کنیم.
به ناتوانایی های کودک یا نوجوان در کسب مهارت های مورد انتظار در خواندن و نوشتن، تکلم ، کاربرد شنوایی ، استدلال ریاضیات در مقایسه با سایر کودکان همسن و با توانایی هوشی مشابه اطلاق می شود .
اختلالات یادگیری سه دسته است :
1- اختلال در خواندن 2- اختلال در ریاضیات 3- اختلال در بیان نوشتاری
اختلال خواندن :
پیشرفت در خواندن پایین تر از حد مورد انتظار با توجه به سن کودک آموزش و هوش او تعریف شده است به گونه ای که در موقعیت تحصیلی یا فعالیت روزمره که مستلزم خواندن است ایجاد تداخل می کند . این اختلال با نقص توانایی برای شناخت واژه ها ، خواندن کند و نادرست ، فهم ضعیف در غیاب هوش پایین یا نقص حس قابل ملاحظه مشخص است . کودکان مبتلا به این اختلال موقع خواندن اشتباهات متعدد مرتکب می شوند . این اشباهات با حذف ، افزودن و . . . مشخص است . در تفکیک حروف از نظر شکل و اندازه دچار اشکال هستند . گاهی حروفی را که باید خوانده شوند پس و پیش می خوانند .
اختلال در ریاضیات :
پیشرفت در ریاضی پایین تر از حد مورد انتظار با توجه به سن کودک ، آموزش و هوش او تعریف شده است . کودکان مبتلا در یادگیری و یادآوری ارقام دچار اشکال هستند . واقعیت بنیادی در مورد رقم ها را نمی توانند به خاطر بسپارند . در محاسبه کند و فاقد دقت هستند . پیشرفت ضعیف در 4 گروه مهارت شناسایی شده : 1- مهارت های زبانی (فهمیدن ، نام بردن ، اصطلاحات ریاضی ، فهمیدن و نام بردن عمل ها و مفاهیم ریاضی )
2- مهارت های ادراکی : شناختن و خواندن رفتار های عددی یا نشانه های حساس و گروه بندی ارقام
3- مهارت های ریاضی : رعایت مراحل ریاضی ، شمارش اشیا ، یادگیری جدولضرب.
4- مهارت های مربوط به توجه : کپی کردن درست ارقام ، به خاطر سپردن ارقام و . .
ویژگی های کلی عبارتند از اشکال در اجزا مختلف ریاضیات نظیر یادگیری اسم اعداد به خاطر آوردن نشانه های جمع و تفریق ، یادآوری جدول ضرب ، تبدیل مسائل واژه ای به جای انجام محاسبه با سرعت مورد انتظار .
اختلال بیان نوشتاری :
پیشرفت پایین تر از حدمورد انتظار با توجه به سن و آموزش ناتوانی در نوشتن مشتمل است بر هجی کردن ضعیف ، اشتباه در دستور (نقطه گذاری ) ، دست خط بد . کودکان مبتلا ، در هجی کردن کلمات و بیان افکار خود طبق قوانین دستوری اشکال دارند در پاراگراف بندی ضعف دارند . علیرغم یادآوری های مکرر فراموش می کنند که پایان جمله نقطه بگذارند .
- ۹۷/۱۲/۱۵