چه اتفاقی می افتد در درمان؟
در ابتدا، درمانگر با شما و فرزند شما به صحبت خواهد کرد. آنها سؤال خواهند کرد و گوش خواهند داد. این به آنها کمک می کند تا بیشتر در مورد فرزند شما و در مورد مشکل یاد بگیرند. درمانگر به شما می گوید که چگونه می توانند کمک کنند.پس از آن، فرزند شما به مراجعه به درمان بیشتر بروید. در این بازدید ها، فرزند شما ممکن است:
صحبت. صحبت کردن یک راه سالم برای بیان احساسات است وقتی بچه ها به جای اعمال احساسات را به کلمات می اندازند، می توانند بهترین کار را بکنند. هنگامی که کسی گوش می دهد و می داند که چگونه احساس می کند، بچه ها بیشتر آماده یادگیری هستند.فعالیت ها را انجام دهید درمانگران از فعالیت هایی برای تدریس در مورد احساسات و مهارت های مقابله استفاده می کنند. آنها ممکن است بچه ها به عنوان راهی برای یادگیری قرعه کشی کنند یا بازی کنند. آنها ممکن است دقت و تنفس آرام را به عنوان راهی برای کاهش استرس آموزش دهندتمرین مهارت های جدید درمانگران به کودکان کمک می کنند آنچه را که یاد می گیرند تمرین کنند. آنها ممکن است بازی هایی را بازی کنند که بچه ها باید منتظر نوبت خود باشند، از خود کنترل استفاده کنند، صبور باشند، مسیرها را دنبال کنند، گوش دهند، به اشتراک بگذارند، دوباره امتحان کنند، یا از دست دادن شرکت کنند.حل مشکلات. درمانگران با بچه ها و نوجوانان بزرگتر می پرسند چطور مشکلات در خانه در مدرسه تاثیر می گذارد. آنها درباره چگونگی حل این مشکلات صحبت می کنند.
کار درمانی چیست؟
کار درمانی یکی از رشته های تیم توانبخشی است که دارای سه حیطه ی ذهنی، جسمی و روانی است.
کاردرمانی استفاده از فعالیت های هدفمند برای به حداکثر رساندن توانایی های فرد است وبه همه ی جنبه های زندگی فرد (جسمانی ،هیجانی و اجتماعی) می پردازد. به عبارت دیگر کاردرمانی به افراد برای رسیدن به استقلال در تمام زوایای زندگی کمک می کند .
- کاردرمانی ذهنی با در نظر گرفتن رابطه ی بین ذهن وجسم ، ذهن و حرکت، ذهن و گفتار، ذهن و یادگیری یک سری برنامه ریزی های منسجم در رابطه با توانایی های کودک به کار می گیرد.
- از جمله مواردی که در این حیطه مورد ارزیابی و درمان قرار میگیرند شامل:
کودکان با نیازهای ویژه (کم توانایی ذهنی )
کودکان با اختلالات یادگیری
ضعف مهارت های Fine
ضعف مهارت های یکپارچگی حسی حرکتی (SI)
فقدان و ضعف در مهارت های ترسیمی
اختلالات توجه و تمرکز، مشکلات حافظه
اختلالات رفتاری (پر خاشگری، ناخن جویدن، قدرت طلبی و ...)
کودکان با مشکلات درکی- شناختی
کودکان با مشکلات بینایی- شنیداری .
کاردرمانی ذهنی با استفاده از تکنیک های رفتار درمانی، بازی درمانی ، حرکت درمانی، تکنیک های یکپارچگی حسی، آموزش مهارت های اجتماعی، اتاق تاریک و ... مشکلات این کودکان را تا حد امکان مرتفع می سازد.
- حیطه ی کاردرمانی جسمی با پر داختن به مشکلات جسمی کودک از جمله اختلالات تون عضلات، اسپاسم، شُلی عضلانی، رفلکس های پاتولوژیک، عدم تکامل مراحل رشد حرکتی ، کوتاهی، تجویز کفش طبی به ارتز، اسپیلنت های مناسب و کلیه ی ناتوانایی های حرکتی مهارتی، بیمار را در وضعیت بهتری از لحاظ جسمی قرار می دهد. کودکانی که در این حیطه قرار می گیرند شامل: کودکان فلج مغزی ،کودکان داون،کودکان با مشکلات تعادلی و تاخیری، کودکان با مشکلات قدرت عضلانی ، کودکان با دستیروفی عضلانی و میوپاتی.
- کار درمانی درحیطه ی روان شامل کودکانی می باشد که مشکلات رفتاری ، ترس های شدید ،مشکلات ارتباطی، اجتماعی، مشکلات اضطرابی، وسواس، افسردگی، اختلال سلوک و .... می باشد.
- ۹۷/۱۲/۱۳