یاد بگیرید که خلاقیت را در فرایند بازی درمانی بازی کنید و با ساخت بازی های بازی درمانی خود، صرفه جویی کنید. مشتریان بازی درمانی دوست دارند که این بازی را با شما داشته باشند.شما می توانید هر بازی بازی درمانی را به تناسب نیازهای هر مشتری درمانی درمانی سفارشی کنید. این نیز به شما یک بازیگر درمان بهتر در طولانی مدت خواهد کرد!
بازی های بازی درمانی یک روش عالی برای بازیگر درمانگر یا مشاور مدرسه هستند تا بتوانند به حل اجتماعی، عاطفی، حل مشکل، همدلی، حل اختلافات و دیگر مهارت های زندگی کمک کنند.کودکان بازی ها را دوست دارند و از مهارت بازی های ساخت بازی مهارت می گیرند. مهمترین جنبه ای از یک بازی درمانی در بازی، یک بازی معمولی است که هیچ بازنده ای نباید باشد.هر کس در یک بازی درمانی بازی می کند زیرا هر بازیکن یک ابزار ارزشمند را می آموزد. درمانگر می خواهد مطمئن شود که آنها در بازی نیز برنده شوند.حتی یک کودک جوان می تواند از "اصلاح یک بازی" برای "نفوذ به کسی" استفاده کند. بازی درمانگر می خواهد از این به دلیل هزینه های بالای از بین بردن اعتماد به رابطه، جلوگیری کند
بازی درمانی عبارت از کاربرد هدفمند بازیها در درمان است و از آنجا که بازی زبان کودک است از این طریق می توان بسیاری از مشکلات کودک را حل کرد. به دلیل اینکه این نوع درمان در فضایی پر از شادی و ارتباط انجام میشود، کودک از تمام جنبههای جلسه درمانی نهایت لذت را میبرد و اینجا بازی درمانگر است که میداند بازیها را با چه هدف و منظوری به کار ببرد.
بازی درمانی چیست؟
بازی درمانی عبارت از کاربرد هدفمند بازیها در درمان است و از آنجا که بازی زبان کودک است از این طریق می توان بسیاری از مشکلات کودک را حل کرد. به دلیل اینکه این نوع درمان در فضایی پر از شادی و ارتباط انجام میشود، کودک از تمام جنبههای جلسه درمانی نهایت لذت را میبرد و اینجا بازی درمانگر است که میداند بازیها را با چه هدف و منظوری به کار ببرد.
بازی یکی از مهمترین عوامل هماهنگی رشد کودک از لحاظ جسمی، احساسی و ذهنی است که ازین طریق درمییابد سهیم شدن و یا سهیم کردن دیگران در بازی برای مورد قبول قرار گرفتن و پذیرش لازم است که بر یادگیری، خودکنترلی، مسئولیت، ابراز احساسات، احترام گذاشتن، پذیرش خود و دیگران، بهبود مهارتهای اجتماعی، عزت نفس، کاهش افسردگی و اضطراب موثر است [1].
بازی افکار درونی کودک را با دنیای خارجی او ارتباط میدهد و باعث میشود که کودکان بتوانند اشیای خارجی را تحت کنترل خود در آورند. بازی به کودک اجازه میدهد تا تجربیات، افکار، احساسات و تمایلاتی را که برای او تهدید کننده هستند، نشان دهد (وتینگتون و همکاران 2008) [2].
بازی درمانی با رویکردی سازنده که مبتنی بر درمان است فرآیندهای یادگیری و ارتباط سازگارانه و بهنجار کودکان را پایهریزی میکند. در بازی درمانی به کودک فرصت داده میشود تا احساسات آزار دهنده و مشکلات درونی خود را از طریق بازی بروز دهد و آنها را به نمایش در آورد (آکسلاین 1994) [3].
] 1[ Baggerly,J., Parker, M.(2005). Child-centered group play therapy with African American boys of the elementary school level. Journal of Counseling & Development, 83,387-396.
] 2[ Wethinton, H. R., Hahn, R. A., Fugua-Whiteley, D. S., pe,T. A., Crosloy, A. E., Johnnson, R. L., Liberman, A. M., Mosci chi, E., Pri ce, L. N., Tuma, F. K., Halra, G., Chatto., Padhyay, S. K. (2008). The effectiveness of interventions to reduce psychology harm form traumatic events among child and adolescents. American Journal of Preventive Medicine, 53(3), 287-373.
[3] ام آکسلاین، تاثیر بازی درمانی بر کودکان، دانشگاه ویرجینیا، ترجمه احمد حجاریان، 1994
- ۹۷/۱۲/۱۱