نکاتی برای ارتباط با مدرسه فرزندتان:
داشتن مدافع صوتی برای کودک شما می تواند چالش برانگیز باشد. شما نیاز به مهارت های ارتباطی و مذاکره عالی و اعتماد به نفس برای دفاع از حق فرزند خود را به آموزش مناسب دارید.
اهداف خود را مشخص کنید قبل از جلسات، آنچه را که میخواهید انجام دهید بنویسید. تصمیم بگیرید که مهمترین چیز است و چه چیزی مایل به مذاکره است.
یک شنونده خوب باشید اجازه دادن به مقامات مدرسه برای توضیح نظرات خود را. اگر شما نمی دانید چه کسی می گوید، برای روشن شدن بخواهید. "آنچه من میشنوم شما میگویید ..." می تواند به اطمینان از این که طرفین درک کنند، کمک می کند.
ارائه راه حل های جدید شما مزیت این است که "بخشی از سیستم" نباشید و ممکن است ایده های جدیدی داشته باشید. تحقیق خود را انجام دهید و نمونه هایی از آنچه در مدارس دیگر انجام داده اید پیدا کنید.
تمرکز را حفظ کن سیستم مدرسه با تعداد زیادی از کودکان برخورد می کند؛ شما فقط با فرزندتان نگران هستید. کمک به جلسات تمرکز بر روی فرزند شما. نام فرزند خود را به طور مرتب ذکر کنید، به تعمیمات رانده نشوید و در برابر تمایل به مبارزه با جنگ های بزرگ مقاومت کنید.
آرام باشید، جمع آوری و مثبت باشید به جلسه بروید و فرض کنید که هر کس می خواهد کمک کند. اگر چیزی را که پشیمان میشوید میگویید، به سادگی عذرخواهی کنید و سعی کنید دوباره به مسیر بروید.
از دست ندهید. اگر شما پاسخ مدرسه راضی نیستید، دوباره امتحان کنید.
به ناتوانایی های کودک یا نوجوان در کسب مهارت های مورد انتظار در خواندن و نوشتن، تکلم ، کاربرد شنوایی ، استدلال ریاضیات در مقایسه با سایر کودکان همسن و با توانایی هوشی مشابه اطلاق می شود .
اختلالات یادگیری سه دسته است :
1- اختلال در خواندن 2- اختلال در ریاضیات 3- اختلال در بیان نوشتاری
اختلال خواندن :
پیشرفت در خواندن پایین تر از حد مورد انتظار با توجه به سن کودک آموزش و هوش او تعریف شده است به گونه ای که در موقعیت تحصیلی یا فعالیت روزمره که مستلزم خواندن است ایجاد تداخل می کند . این اختلال با نقص توانایی برای شناخت واژه ها ، خواندن کند و نادرست ، فهم ضعیف در غیاب هوش پایین یا نقص حس قابل ملاحظه مشخص است . کودکان مبتلا به این اختلال موقع خواندن اشتباهات متعدد مرتکب می شوند . این اشباهات با حذف ، افزودن و . . . مشخص است . در تفکیک حروف از نظر شکل و اندازه دچار اشکال هستند . گاهی حروفی را که باید خوانده شوند پس و پیش می خوانند .
اختلال در ریاضیات :
پیشرفت در ریاضی پایین تر از حد مورد انتظار با توجه به سن کودک ، آموزش و هوش او تعریف شده است . کودکان مبتلا در یادگیری و یادآوری ارقام دچار اشکال هستند . واقعیت بنیادی در مورد رقم ها را نمی توانند به خاطر بسپارند . در محاسبه کند و فاقد دقت هستند . پیشرفت ضعیف در 4 گروه مهارت شناسایی شده : 1- مهارت های زبانی (فهمیدن ، نام بردن ، اصطلاحات ریاضی ، فهمیدن و نام بردن عمل ها و مفاهیم ریاضی )
2- مهارت های ادراکی : شناختن و خواندن رفتار های عددی یا نشانه های حساس و گروه بندی ارقام
3- مهارت های ریاضی : رعایت مراحل ریاضی ، شمارش اشیا ، یادگیری جدولضرب.
4- مهارت های مربوط به توجه : کپی کردن درست ارقام ، به خاطر سپردن ارقام و . .
ویژگی های کلی عبارتند از اشکال در اجزا مختلف ریاضیات نظیر یادگیری اسم اعداد به خاطر آوردن نشانه های جمع و تفریق ، یادآوری جدول ضرب ، تبدیل مسائل واژه ای به جای انجام محاسبه با سرعت مورد انتظار .
اختلال بیان نوشتاری :
پیشرفت پایین تر از حدمورد انتظار با توجه به سن و آموزش ناتوانی در نوشتن مشتمل است بر هجی کردن ضعیف ، اشتباه در دستور (نقطه گذاری ) ، دست خط بد . کودکان مبتلا ، در هجی کردن کلمات و بیان افکار خود طبق قوانین دستوری اشکال دارند در پاراگراف بندی ضعف دارند . علیرغم یادآوری های مکرر فراموش می کنند که پایان جمله نقطه بگذارند .
- ۹۷/۱۲/۱۱