وب لاگ فرزندان برتر

این وبلاگ بازتاب دهنده محتویات وب سایت فرزندان برتر است.

وب لاگ فرزندان برتر

این وبلاگ بازتاب دهنده محتویات وب سایت فرزندان برتر است.

در این وب سایت شما مطالب دست اول وب سایت فرزندان برتر را مشاهد خواهید نمود.

  • ۰
  • ۰

یک کودک دارای معلولیت یادگیری همچنین ممکن است یکی یا بیشتر از موارد زیر داشته باشد:


  • عمل بدون فکر کردن درباره نتایج احتمالی (تحریک پذیری)
  • "عمل کردن" در مدرسه یا شرایط اجتماعی
  • سختی ماندن متمرکز شده است به راحتی پریشان
  • دشواری گفتن کلمه به اندازه کافی با صدای بلند یا بیان افکار
  • مشکلات مدرسه از هفته به هفته یا روز به روز مشکل دارد
  • صحبت کردن مانند یک کودک جوانتر با استفاده از عبارات کوتاه و ساده؛ یا ترک کلمات در جملات
  • داشتن وقت سخت گوش دادن
  • مشکلات مربوط به تغییر در برنامه یا شرایط
  • مشکلات درک کلمات یا مفاهیم
این علائم به تنهایی برای تعیین اینکه فرد دارای معلولیت یادگیری است کافی نیست. فقط یک حرفه ای می تواند یک معلولیت یادگیری را تشخیص دهد.هر معلولی یادگیری نشانه های خود را دارد. فرد مبتلا به معلولیت خاص ممکن است نشانه های این معلولیت را نداشته باشد.کودکانی که در زبان دوم تدریس می شوند ممکن است علائم مشکلات یادگیری یا ناتوانی یادگیری را نشان دهند. ارزیابی ناتوانی در یادگیری باید در نظر بگیرد که آیا دانش آموز دو زبانه است یا یک زبان آموز دیگر زبان است.علاوه بر این، برای کودکان انگلیسی زبان، ارزیابی باید به تفاوتهایی که ممکن است ناشی از گفتار، یک شکل از یک زبان خاص برای یک منطقه یا گروه باشد، حساس باشد.

به ناتوانایی های کودک یا نوجوان در کسب مهارت های مورد انتظار در خواندن و نوشتن، تکلم ، کاربرد شنوایی ، استدلال ریاضیات در مقایسه با سایر کودکان همسن و با توانایی هوشی مشابه اطلاق می شود .

اختلالات یادگیری سه دسته است :
1- اختلال در خواندن 2- اختلال در ریاضیات 3- اختلال در بیان نوشتاری

اختلال خواندن :
پیشرفت در خواندن پایین تر از حد مورد انتظار با توجه به سن کودک آموزش و هوش او تعریف شده است به گونه ای که در موقعیت تحصیلی یا فعالیت روزمره که مستلزم خواندن است ایجاد تداخل می کند . این اختلال با نقص توانایی برای شناخت واژه ها ، خواندن کند و نادرست ، فهم ضعیف در غیاب هوش پایین یا نقص حس قابل ملاحظه مشخص است . کودکان مبتلا به این اختلال موقع خواندن اشتباهات متعدد مرتکب می شوند . این اشباهات با حذف ، افزودن و . . . مشخص است . در تفکیک حروف از نظر شکل و اندازه دچار اشکال هستند . گاهی حروفی را که باید خوانده شوند پس و پیش می خوانند .

اختلال در ریاضیات :
پیشرفت در ریاضی پایین تر از حد مورد انتظار با توجه به سن کودک ، آموزش و هوش او تعریف شده است . کودکان مبتلا در یادگیری و یادآوری ارقام دچار اشکال هستند . واقعیت بنیادی در مورد رقم ها را نمی توانند به خاطر بسپارند . در محاسبه کند و فاقد دقت هستند . پیشرفت ضعیف در 4 گروه مهارت شناسایی شده : 1- مهارت های زبانی (فهمیدن ، نام بردن ، اصطلاحات ریاضی ، فهمیدن و نام بردن عمل ها و مفاهیم ریاضی )

2- مهارت های ادراکی : شناختن و خواندن رفتار های عددی یا نشانه های حساس و گروه بندی ارقام
3- مهارت های ریاضی : رعایت مراحل ریاضی ، شمارش اشیا ، یادگیری جدولضرب.
4- مهارت های مربوط به توجه : کپی کردن درست ارقام ، به خاطر سپردن ارقام و . .
ویژگی های کلی عبارتند از اشکال در اجزا مختلف ریاضیات نظیر یادگیری اسم اعداد به خاطر آوردن نشانه های جمع و تفریق ، یادآوری جدول ضرب ، تبدیل مسائل واژه ای به جای انجام محاسبه با سرعت مورد انتظار .

اختلال بیان نوشتاری :
پیشرفت پایین تر از حدمورد انتظار با توجه به سن و آموزش ناتوانی در نوشتن مشتمل است بر هجی کردن ضعیف ، اشتباه در دستور (نقطه گذاری ) ، دست خط بد . کودکان مبتلا ، در هجی کردن کلمات و بیان افکار خود طبق قوانین دستوری اشکال دارند در پاراگراف بندی ضعف دارند . علیرغم یادآوری های مکرر فراموش می کنند که پایان جمله نقطه بگذارند .

  • ۹۷/۱۲/۰۸
  • فرزندان برتر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی