این مقاله نتایج یک مطالعه کیفی در مورد استفاده از sandless یا ماسه سینی درمانی را در روند روان درمانی کودکان مورد سوء استفاده جنسی قرار می دهد مطالعه طولی با هفت شرکت کننده در بین سنین 7 تا 10 سال انجام شد. داده ها در طی مشاهده فعالیت های درمانی در طول سه مرحله مختلف درمان، با استفاده از یک عنوان مخصوصا برای این مشاهدات تولید شد.سه جلسه شنلینگ ثبت شد: یکی در شروع درمان، یکی در علامت 3 ماهه، و یک جلسه سوم و نهایی پس از 6 ماه درمان. جلسات پس از آن تجزیه و تحلیل شدند.یک عنوان به منظور کمک به محققان در تشخیص تمایلات مرکزی، رفتارها و محتوای بازی خلاق و همچنین روابط درمانی ایجاد شد. جلسات رونویسی و بخش های مشاهده با استفاده از تجزیه و تحلیل محتوای کیفی مورد ارزیابی قرار گرفت و اطلاعات بر اساس ویژگی های کلامی و رفتاری بازی طبقه بندی شدند.نتایج این مطالعه نشان می دهد که اشکال رایج و متضادی بیان عاقلانه در این گروه از کودکان نشان داده شده توسط تعامل آنها با sandplay. در طی این فعالیت، شرکت کنندگان داستان های شخصی را که خشونت را به عنوان یک موضوع اصلی قلمداد می کنند، مشخص می کنند و اغلب شامل تجاوز بین دو یا چند نفر آنها همچنین نیاز خود را برای مراقبت و حفاظت بیان می کنند و برای حل اختلافات با استفاده از فانتزی تلاش می کنند. دینامیک تغییر شنل در هر مرحله از درمان درمانی، یک یافته مهم است که نشان دهنده پیشرفت در طی روان درمانی است.. در مرحلۀ سوم درمان، ماساژ حرکات کودکان را تشویق می کند، به آنها اجازه می دهد سناریوهای معنی دار را اجرا کنند و موقعیت های ساختاری با نتایج مثبت ایجاد کنند. در نهایت، ارزش شنلینگ به عنوان یک ابزار مهم درمانی مورد بحث قرار می گیرد، عمدتا نقش آن در حمایت از فرایندهای تغییر و اجازه دادن به شرکت کنندگان در تعیین معانی جدید برای تجربیات تهاجمی است. کاربرد آن در زمینه روانشناسی بالینی، به ویژه هنگام کار با قربانیان سوء استفاده جنسی، نیز مورد بررسی قرار گرفته است.
روشی تشخیصی همراه با راهبردهای درمانی مبتنی بر رویکرد روانپویشی یونگ می با شد که طی آن کودک تعارضات حل نشده ای را که در ضمیر نا خود آگاه خود نهفته است، برون فکنی می کند و کارشناس متخصص در این تکنیک با مشا هده و ثبت این وقایع کمک می کند تا رفتار های نابهنجار کودک شناسایی و در طی یک دوره درمانی این رفتار ها درمان شود.
روشی تشخیصی همراه با راهبردهای درمانی مبتنی بر رویکرد روانپویشی یونگ می با شد که طی آن کودک تعارضات حل نشده ای را که در ضمیر نا خود آگاه خود نهفته است، برون فکنی می کند و کارشناس متخصص در این تکنیک با مشا هده و ثبت این وقایع کمک می کند تا رفتار های نابهنجار کودک شناسایی و در طی یک دوره درمانی این رفتار ها درمان شود.
افزودن
- ۹۷/۱۲/۰۱