بازی درمان با استفاده از تکنیک های بازی و تکنیک های خلاقانه (Instrument Kit) برای تسکین شرایط روحی و روانی مزمن، خفیف و متوسط در کودکان که باعث مشکلات رفتاری و / یا جلوگیری از استفاده کودکان از پتانسیل آنها است.درمانگر بازی با استفاده از طیف گسترده ای از بازی ها و تکنیک های هنری خلاقانه کار می کند، بیشتر به خواسته های کودک پاسخ می دهد. این درمانگر بازی را از متخصصان متخصص (هنر، موسیقی، درام و غیره) متمایز می کند.عمق بیشتر مهارت ها و تجربه، درمانگر بازی را از کسانی که از مهارت های بازی درمانی استفاده می کنند، متمایز می کند. به منظور تبدیل شدن به یک درمانگر PTUK Certified Play، حداقل 200 ساعت کار بالینی تحت نظارت مورد نیاز است در حالی که در آموزش. در مجموع 450 ساعت برای تبدیل شدن به یک درمانگر مجاز بازی PTUK مورد نیاز است.درمانگر روانپزشک یک رویه درمانی روان کوتاه مدت تا متوسط است و اغلب به طور سیستماتیک با توجه به محیط اجتماعی مشتریان (همسالان، خواهر و برادر، خانواده، مدرسه و غیره) مشارکت دارد.نظارت بالینی ضروری است. درمان درمانی ممکن است غیرمسئول باشد (جایی که کودک تصمیم می گیرد که چه کاری را در یک جلسه انجام دهد، در مرزهای ایمنی - به قوانین Axline مراجعه شود)، دستورالعمل (جایی که درمانگر هدایت می کند) یا مخلوطی از دو مورد. بازی درمانی به ویژه برای کودکان که نمیتوانند یا نمیخواهند در مورد مشکلاتشان صحبت کنند، بسیار موثر است.آموزش برای تبدیل شدن به یک PTUK Certified Play Therapist نیاز به اتمام موفقیت آمیز گواهینامه معتبر دارد
و دوره های دیپلم مانند ارائه شده توسط APAC.
بازی درمانی عبارت از کاربرد هدفمند بازیها در درمان است و از آنجا که بازی زبان کودک است از این طریق می توان بسیاری از مشکلات کودک را حل کرد. به دلیل اینکه این نوع درمان در فضایی پر از شادی و ارتباط انجام میشود، کودک از تمام جنبههای جلسه درمانی نهایت لذت را میبرد و اینجا بازی درمانگر است که میداند بازیها را با چه هدف و منظوری به کار ببرد.
بازی یکی از مهمترین عوامل هماهنگی رشد کودک از لحاظ جسمی، احساسی و ذهنی است که ازین طریق درمییابد سهیم شدن و یا سهیم کردن دیگران در بازی برای مورد قبول قرار گرفتن و پذیرش لازم است که بر یادگیری، خودکنترلی، مسئولیت، ابراز احساسات، احترام گذاشتن، پذیرش خود و دیگران، بهبود مهارتهای اجتماعی، عزت نفس، کاهش افسردگی و اضطراب موثر است [1].
بازی افکار درونی کودک را با دنیای خارجی او ارتباط میدهد و باعث میشود که کودکان بتوانند اشیای خارجی را تحت کنترل خود در آورند. بازی به کودک اجازه میدهد تا تجربیات، افکار، احساسات و تمایلاتی را که برای او تهدید کننده هستند، نشان دهد (وتینگتون و همکاران 2008) [2].
بازی درمانی با رویکردی سازنده که مبتنی بر درمان است فرآیندهای یادگیری و ارتباط سازگارانه و بهنجار کودکان را پایهریزی میکند. در بازی درمانی به کودک فرصت داده میشود تا احساسات آزار دهنده و مشکلات درونی خود را از طریق بازی بروز دهد و آنها را به نمایش در آورد (آکسلاین 1994) [3].
] 1[ Baggerly,J., Parker, M.(2005). Child-centered group play therapy with African American boys of the elementary school level. Journal of Counseling & Development, 83,387-396.
] 2[ Wethinton, H. R., Hahn, R. A., Fugua-Whiteley, D. S., pe,T. A., Crosloy, A. E., Johnnson, R. L., Liberman, A. M., Mosci chi, E., Pri ce, L. N., Tuma, F. K., Halra, G., Chatto., Padhyay, S. K. (2008). The effectiveness of interventions to reduce psychology harm form traumatic events among child and adolescents. American Journal of Preventive Medicine, 53(3), 287-373.
[3] ام آکسلاین، تاثیر بازی درمانی بر کودکان، دانشگاه ویرجینیا، ترجمه احمد حجاریان، 1994
امیدوارم روز خوبی داشته باشید
وبلاک و سایت باحالی دارید.. دوست داشتید به ما هم سری بزنید
www.musicgelyan.com
با تشکر منتظر شما دوستان عزیز هستیم.