وب لاگ فرزندان برتر

این وبلاگ بازتاب دهنده محتویات وب سایت فرزندان برتر است.

وب لاگ فرزندان برتر

این وبلاگ بازتاب دهنده محتویات وب سایت فرزندان برتر است.

در این وب سایت شما مطالب دست اول وب سایت فرزندان برتر را مشاهد خواهید نمود.

  • ۰
  • ۰

ناتوانی در یادگیری یا اختلال یادگیری یک وضعیت در مغز است که سبب مشکل و تلاش برای درک یا پردازش اطلاعات می شود و می تواند توسط عوامل مختلف ایجاد شود. با توجه به "یادگیری دشواری به شیوهای معمول"، این امر توانایی یادگیری را به نحوی متفاوت از بین نمی برد.بنابراین، برخی از افراد می توانند با دقت بیشتری به عنوان "تفاوت یادگیری" توصیف شوند، بنابراین اجتناب از تصور غلط معلولیت با عدم توانایی در یادگیری و امکان کلی دادن کلیشه منفی. در انگلستان، اصطلاح "معلولیت یادگیری" به طور کلی به معنای معلولیت فکری است، در حالی که مشکلات مانند نارساخوان و دیسپاشیا معمولا به عنوان "مشکلات یادگیری"در حالی که ناتوانی در یادگیری، اختلال یادگیری و مشکلات یادگیری اغلب به طور متناوب مورد استفاده قرار می گیرند، از راه های مختلفی متفاوتند. اختلال به مشکلات یادگیری قابل توجه در یک منطقه دانشگاهی اشاره دارد. با این وجود، این مشکلات برای تشخیص رسمی ضروری نیست.از سوی دیگر، ناتوانی در یادگیری، یک تشخیص بالینی رسمی است که در آن فرد به معیارهای خاصی برسد، که توسط یک حرفه ای (روانشناس، متخصص اطفال و غیره) تعیین می شود. تفاوت در میزان، فراوانی و شدت علائم و مشکلات گزارش شده است و بنابراین دو مورد نباید اشتباه گرفت.هنگامی که اصطلاح "اختلال یادگیری" مورد استفاده قرار می گیرد، گروهی از اختلالات را مشخص می کند که با توسعه نامناسب مهارت های خاص علمی، زبان و گفتار مشخص می شود. [2] انواع اختلالات یادگیری عبارتند از: خواندن (نارساخوانی)، ریاضیات (دیسکالوسی) و نوشتن (دیس گرافیا)عامل ناشناخته این اختلال است که بر توانایی مغز برای دریافت و پردازش اطلاعات تأثیر می گذارد. این اختلال می تواند مشکل را برای یک فرد برای یادگیری به سرعت و یا به همان شیوه ای به عنوان کسی که تحت تاثیر ناتوانی یادگیری است. افراد با ناتوانی در یادگیری مشکلی در انجام انواع خاص مهارت و یا تکمیل وظایف ندارند، اگر چهره خود را به چالش بکشند یا در روش های معمول تربیت شوند.افراد دارای ناتوانی در یادگیری می توانند با چالش های منحصر به فردی روبرو شوند که اغلب در تمام طول عمر فراگیر هستند. بسته به نوع و شدت ناتوانی، مداخلات و فناوری های فعلی ممکن است برای کمک به استراتژی های یادگیری فردی که موفقیت های آینده را تقویت کنند، مورد استفاده قرار گیرد. برخی مداخلات می توانند کاملا ساده باشند، در حالی که دیگران پیچیده و پیچیده هستند.فن آوری های فعلی ممکن است نیاز به آموزش دانش آموزان داشته باشند تا از حمایت های کلاس درس موثر باشد. معلمان، والدین و مدارس می توانند برنامه های خود را با هم ترکیب کنند که مداخله و اقامت را برای کمک به افراد در موفقیت تحصیالت مستقل فراهم کنند. روانشناسان مدرسه و سایر متخصصان واجد شرایط اغلب به طراحی مداخله کمک می کنند و هماهنگ کردن اجرای مداخله با معلمان و والدین


به ناتوانایی های کودک یا نوجوان در کسب مهارت های مورد انتظار در خواندن و نوشتن، تکلم ، کاربرد شنوایی ، استدلال ریاضیات در مقایسه با سایر کودکان همسن و با توانایی هوشی مشابه اطلاق می شود .


اختلالات یادگیری سه دسته است :

1- اختلال در خواندن 2- اختلال در ریاضیات 3- اختلال در بیان نوشتاری


اختلال خواندن :

پیشرفت در خواندن پایین تر از حد مورد انتظار با توجه به سن کودک آموزش و هوش او تعریف شده است به گونه ای که در موقعیت تحصیلی یا فعالیت روزمره که مستلزم خواندن است ایجاد تداخل می کند . این اختلال با نقص توانایی برای شناخت واژه ها ، خواندن کند و نادرست ، فهم ضعیف در غیاب هوش پایین یا نقص حس قابل ملاحظه مشخص است . کودکان مبتلا به این اختلال موقع خواندن اشتباهات متعدد مرتکب می شوند . این اشباهات با حذف ، افزودن و . . . مشخص است . در تفکیک حروف از نظر شکل و اندازه دچار اشکال هستند . گاهی حروفی را که باید خوانده شوند پس و پیش می خوانند .


اختلال در ریاضیات :

پیشرفت در ریاضی پایین تر از حد مورد انتظار با توجه به سن کودک ، آموزش و هوش او تعریف شده است . کودکان مبتلا در یادگیری و یادآوری ارقام دچار اشکال هستند . واقعیت بنیادی در مورد رقم ها را نمی توانند به خاطر بسپارند . در محاسبه کند و فاقد دقت هستند . پیشرفت ضعیف در 4 گروه مهارت شناسایی شده : 1- مهارت های زبانی (فهمیدن ، نام بردن ، اصطلاحات ریاضی ، فهمیدن و نام بردن عمل ها و مفاهیم ریاضی )


2- مهارت های ادراکی : شناختن و خواندن رفتار های عددی یا نشانه های حساس و گروه بندی ارقام

3- مهارت های ریاضی : رعایت مراحل ریاضی ، شمارش اشیا ، یادگیری جدولضرب.

4- مهارت های مربوط به توجه : کپی کردن درست ارقام ، به خاطر سپردن ارقام و . .

ویژگی های کلی عبارتند از اشکال در اجزا مختلف ریاضیات نظیر یادگیری اسم اعداد به خاطر آوردن نشانه های جمع و تفریق ، یادآوری جدول ضرب ، تبدیل مسائل واژه ای به جای انجام محاسبه با سرعت مورد انتظار .


اختلال بیان نوشتاری :

پیشرفت پایین تر از حدمورد انتظار با توجه به سن و آموزش ناتوانی در نوشتن مشتمل است بر هجی کردن ضعیف ، اشتباه در دستور (نقطه گذاری ) ، دست خط بد . کودکان مبتلا ، در هجی کردن کلمات و بیان افکار خود طبق قوانین دستوری اشکال دارند در پاراگراف بندی ضعف دارند . علیرغم یادآوری های مکرر فراموش می کنند که پایان جمله نقطه بگذارند .


اختلالات یادگیری کودکان

  • ۹۷/۱۲/۰۱
  • فرزندان برتر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی