وب لاگ فرزندان برتر

این وبلاگ بازتاب دهنده محتویات وب سایت فرزندان برتر است.

وب لاگ فرزندان برتر

این وبلاگ بازتاب دهنده محتویات وب سایت فرزندان برتر است.

در این وب سایت شما مطالب دست اول وب سایت فرزندان برتر را مشاهد خواهید نمود.

  • ۰
  • ۰

در این روش تمارینی با کمک عضلات قسمت‌های لب‌ها، گونه‌ها و فک و زبان صورت می‌گیرد. در این تمارین به قوی‌تر کردن مهارت‌های حرکتی، دهانی می‌پردازیم.

گفتار درمانی کودکان + تکنیک ها و بازی های گفتار درمانی 2.jpg


• حرکات لب‌ها

این تمرین فرصت عالی برای ورزش بچه‌ها می‌شود. مثلا کودک باید آواهای همچون اوو، ایی را تکرار کند و بعد هر دو آن‌ها را ترکیب کند. فرزند شما می‌تواند در این تمرین بدون باز کردن لب‌ها، گونه‌ها را پر از هوا نماید. استفاده از نی هنگام نوشیدن یکی دیگر از این تمارین است.

• حرکات زبان‌ها

فرزند شما می‌تواند به تمرین چند صدایی زبانی بپردازد مانند ب ب ب ب، ن ن ن ن  و یا گفتن با اغراق کلمه برو. در این تمرین کودک می‌تواند به بیرون آوردن زبانش بپردازد و سپس آن را روی دندان قرار دهد.

• حرکات گونه

با انجام این تمرین توسط فرزند شما، تقویت عضلات گونه رخ می‌دهد. یکی از این تمارین این است که کودک لب‌های خود را ببندد و باعث انقباض گونه‌ها گردد. همچنین باید به ساخت o با لب‌های خود بپردازد و به شکل دایره‌ای دهان خود را به حرکت در آورد. تکرار این تمرین بسیار کمک کننده خواهد بود.

• ساخت حباب

باد کردن بادکنک توسط کودک باعث بهتر شدن عضلات صورت و لب‌ها می‌شود.

• زدن ساز دهنی

کنترل تنفس و فشار لب‌ها از مزیت‌های نوازندگی ساز دهنی هستند. در صورتیکه کودک در کنترل تنفس مشکل دارد، باید سعی کند با ساز دهنی صدای قوی‌تری تولید کند. چنان چه با ضعف در قسمت لب‌ها مواجه است باید تمرکز اصلی را بر نواختن نت‌ها در زمان‌های مختلف بگذارد.

 • خوردن کره بادام زمینی  یا خوراکی‌های شیرین

 کره بادام زمینی یک خوراکی محبوب بین همه است. می‌توان بخشی از این کره را به اطراف لب‌های فرزند خود بزنید تا آن را با زبان لیس زده و بخورد. این تمرین باعث تحرک زبان از یک سمت به سمت دیگر می‌گردد. 

 علاوه بر این تمارین والدین می‌توانند کودک را به ارتباط و صحبت کردن با دیگران تشویق کنند. در ادامه به تمارینی که با سن فرزند تناسب دارد اشاره می‌کنیم. حتما کلیه تمارین را زمانی که فرزند شما اشتیاق داشت، انجام دهید.

چگونه متوجه شویم کودک نیاز به گفتار درمانی دارد؟

زمانی والدین باید به گفتار درمان برای فرزند خود مراجعه کنند که با این مشکلات مواجه شوند.

درک و فهمیدن صحبت‌های فرزند شما برای دیگران به سختی صورت می‌گیرد.فرزند شما زمان صحبت کردن به مبارزه با کلمات می‌پردازد.در حین حرف زدن، لکنت و تکرار مشاهده می‌گردد.زمانیکه کودک نمی‌تواند در مهارت‌هایی همچون ارتباط گرفتن با دیگر کودکان و آموختن بازی موفق گردد.چنانچه کودک در حرف زدن و خواندن مشکلی نداشته باشد ولی در ارتباط گیری برای پیدا کردن دوست جدید و یا درخواست‌های معمولی نقص داشته باشد، نیاز به گفتار درمانی دارد. کودکانی که نقص پزشکی همچون اوتیسم و یا اختلال شنوایی دارند، به مراجعه به گفتار درمان نیاز جدی دارند


گفتار درمانی کودکان + تکنیک ها و بازی های گفتار درمانی


نظرات (۱)

  • دکتر غلامرضا سلطانفر
  • من میخوام این حرفه رو یاد بگیرم و به کودکان آموزش بدم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی